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 [REGLES] Points de règles pour les prochaines parties

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SebastienH

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Age : 32
Localisation : Senonches

Personnages
Jeux:
JeuxNom
AD&D 2.5-
D&D 4Rurik Hache-Vaillante
YggdrasilMJ
D&D 5Alaric Brille-Pioche

MessageSujet: [REGLES] Points de règles pour les prochaines parties   Jeu 1 Déc - 12:16

Bonjour,

Suite à notre partie, voici quelques points de règle que nous n'avons pas correctement appliqués :

Activation de groupe :

Il y a deux méthodes pour faire une activation de groupe. Soit on active toutes les figurines indépendamment, l'une après l'autre (mage, puis archer, voleur, etc), soit, toutes les figurines activées font leur mouvement puis réalisent leur seconde action.
Errata :
Citation :
Activation – During the Wizard and Apprentice phases, a players has two options:
1) Normal Activation in which the spellcaster activates and has the choice to activate up to three soldiers who are within 3” of the spellcaster at the beginning of the phase. Then, one at a time, each figure completes it two actions. The player may activate these figures in whatever order he wishes. (e.g. you can activate two soldiers, then your wizard, then another soldier).
2) A player may use ‘Group Activation’ where he again activates the spellcaster and up to three soldiers who are within 3” of the spellcaster at the beginning of the phase. In this case, all four figures move as their first action, in whatever order the player wishes, and then they all take their second action in whatever order the player wishes. When using group activation, all figures must move as their first action. The figures’ second actions can all be different if the player wishes (e.g. after all four have moved, the player has two figures shoot, another move again, and the wizard cast a spell).
In order for a soldier to activate in the Wizard or Apprentice phase, it must be able to draw line-of-sight to the activating spellcaster.
All figures that can legal activate in a turn, must be activated in the turn. They can choose to do nothing when activated.

Je pensais que seul la seconde option était possible. Nous voilà prévenus.

Activation de monstre :

A la lecture de plusieurs forum, il s'avère que les créatures fonctionne comme toute figurine : deux actions, dont une est forcement un mouvement.
De mémoire, certaine créature ont fait deux attaques, ce qui n'est donc pas possible.

Potion :

De mémoire, mon chevalier a pris une potion pendant un combat, ce qui est interdit.
Livre de règle : "Durant son activation, une figurine qui n'est pas au combat peut dépenser une action pour boire une potion ou la faire consommer à une figurine amie au contact.
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